Doctorante

Lilia Louati

Coordonnées

Discipline(s) enseignée(s)

Langue, civilisation américaine, civilisation du monde anglophone, expression écrite, compétences écrites B1, compétences de compréhension et d’expression orales

Thèmes de recherche

Victorian and neo-Victorian studies, character studies, gender studies, feminist studies, phenomenology, corporeality, feminist geography, reader-response theory

Activités / CV

Formation et carrière

  • CAPES (2015), Tunisie
  • Doctorat (2018 - présent) : "Neo-characterisation of the Female Protagonist in Contemporary Sensation Fiction", sous la direction de Madame le Professeur Catherine Delyfer.
  • 2015-2018 : Professeur d’enseignement secondaire de langue Anglaise (Tunisie)
  • 2021-2022 : ATER au Département Etudes du Monde Anglophone à l’Université Toulouse Jean-Jaurès


Principales publications

  • "Sexsation and the Neo-New Woman in Sarah Waters’ Fingersmith (2002)", Etudes Britanniques Contemporaines, juin 2022 (n° 62)


Communications

  • "Spatialising Character in The Crimson Petal and the White (2002): The Figure of the Prostitute in the Urban Space". October 2021. SEAC 2020 Conference: ‘Disrupting’ the City: Urban Cris(e)s in Contemporary British Literature and Art
  • "(In)hospitality of the Female Body in Michel Faber’s The Crimson Petal and the White (2002)". August 2021. 15th ESSE Conference 2020. Seminar 62: “Bodily (Re)Orientations in Neo-Victorianism”.
  • “Female Authorship as Theft: Female Prometheus Figures in Fingersmith (2002)”; May 2019; International Conference organised by ERIBIA: Writers in Neo-Victorian Fiction
  • «Neo-Victorian (dis)integrations: a comparative study of John Fowles’s The French Lieutenant’s Woman (1969) and Mary Elizabeth Braddon’s Lady Audley’s Secret (1862). » Intégrations - Journée d'études des jeunes chercheurs du CAS, février 2019. 

Organisation de manifestations scientifiques
  • Co-organisation of the conference Victorian and Edwardian Interiors - CAS (EA801) with the support of the Société Française d’Etudes Victoriennes et Edouardiennes, January 2022
  • Co-organisation of the Study Day ‘Jeux de miroirs’ Mirror games. Young researchers Study Day, CAS, April 2021.